3Dアクションゲームをベースとし、空間内のキャラクターをゲームコントローラーで操作するVJ表現作品。空間内には音に反応し大きさを変えるオブジェクトや、キャラクターが登ることができるオブジェクトなど様々な目を引くオブジェクトが存在し、その中をキャラクター操作を通して鑑賞、画面上に出力する。アクションゲームという身近なメディアを介することでゲームの展開や文脈を想起し、友達のゲームプレイを見ているときのように「見入る」ことに繋がる。
従来のVJ表現のように音楽との同時性・対話性を保ちながら「見入る」映像を出力することで、音楽と映像の関係性を再考させる。
※2/24(SAT) 札幌Sound Lab moleにて行われた『Underground Park』で使用。
Based on a 3D action game, this is a VJ expression work in which a character in a space is controlled with a game controller. The space contains various eye-catching objects, such as objects that change size in response to sound and objects that the character can climb, which are viewed through the character’s manipulation and output to the screen. The familiar medium of action games helps us recall the unfoldment and context of the game, and leads us to “look into” the game as if we were watching a friend’s gameplay.
By outputting images that “look into” the game while maintaining simultaneity and interactivity with the music, as in conventional VJ expression, the relationship between music and images will be reconsidered.
Used in “Underground Park” held at Sapporo Sound Lab mole on 2/24(SAT).