ith
Noise
about us
スミサリアの原風景
Primitive landscape of smitharia.

スミサリアとは
about smitharia

メンバーを固定せず、その時必要な人が集まりモノを作るプラットフォームです。
映像・音楽などのメディアを中心に様々なモノを作りだします。

It is a platform where people who need something at that time gather and create it, without fixing the members.
We create a variety of products centered on media such as video and music.

member
高須悠理
Engineer

高須悠理
Yuri Takasu

エンジニア
Engineer
2002年、愛知県生まれ。2024年現在、札幌市立大学デザイン学部デザイン学科に在学中。クリエイティブコーディングを用いたメディアアートの制作や、web開発の補助を行う。また、学内でクラブイベントを主催し、VJとしても活動する。さらに、歌人として個人誌を発行・販売しており、幅広い創作活動に取り組んでいる。
Born in Aichi, Japan in 2002, currently a student at Sapporo City University, Faculty of Design, Department of Design, 2024. He creates media art using creative coding and assists in web development. He also organizes club events on campus and works as a VJ. In addition, he publishes and sells his own personal magazine as a poet and is involved in a wide range of creative activities.
宇佐 飛紀
3DCG

宇佐 飛紀
Usa Takanori

3DCGデザイナー
3DCG Designer
1998年札幌生まれ。2021年に札幌大谷大学メディア表現領域を卒業。 大学在学中、SIAF LAB.で制作補助として様々なプロジェクトに参加し、そこで培った経験を活かし東京の映像制作会社に入社。 現在は仕事の傍らライブの映像演出やMV等の3DCGデザイナーとしても活動している。
Born in Sapporo in 1998, graduated from Sapporo Otani University in 2021 with a degree in Media Expression.While a university student, he participated in various projects as a production assistant at SIAF LAB. and joined a video production company in Tokyo, utilizing the experience he gained there. Currently, in addition to his work, he is also active as a 3DCG designer for live video productions and music videos.
RJII
SOUND

RJII
RJII

アーティスト / アートエンジニア
artist / art engineer
村川龍司。1998年、札幌生まれ。札幌市立大学デザイン研究科博士前期課程を修了。札幌のアートセンターSCARTSでのテクニカルスタッフを経験したのち、2024年arsaffix Inc.にてアートエンジニアとして参加。自身の表現幅を広げようと、さまざまな領域の表現について触れ、表現領域には、グラフィック/音楽/映像/立体作品がある。個人的な楽曲制作を主としつつ、音にまつわる表現においてコラボレートを行なっている。 smithariaではビジュアルやディレクションを担当している。
I use various areas of expression to broaden his own range of expression. My areas of expression include graphic/music/video/three-dimensional works. I collaborate in sound-related expression while mainly creating my own music. In smitharia, I'm in charge of visuals and direction.
西内 寛大
GRAPHIC

西内 寛大
KantaNishiuchi

グラフィックデザイナー / モーションデザイナー
graphic designer / motion designer
 1998年生まれ。札幌出身。2021年に札幌市立大学デザイン学部卒業。株式会社スタジオワンダー所属。グラフィックデザインはもちろん、モーショングラフィックスや3DCGの制作している。モーショングラフィックスと3DCGに関しては、それ単体で製作するのではなく、平面グラフィックを主体として、グラフィックがより良く、面白く見えるための表現ツールの一つとして使用している。
 Born in 1998. Graduated from Sapporo City University, Faculty of Design in 2021. Belongs to Studio Wonder Inc. In addition to graphic design, he also creates motion graphics and 3DCG. Motion graphics and 3DCG are not produced by themselves, but are used as one of the tools of expression to make graphics look better and more interesting, mainly using flat graphics.
清水 康志 / simiz
ENGINEER

清水 康志 / simiz
YasushiShimizu

アーティスト / エンジニア
artist / engineer
1998年、札幌生まれ。2023年に札幌市立大学デザイン研究科博士前期課程を修了し、プログラムのソースコードを用いた作曲アルゴリズムを研究。大学在学中からインタラクティブ映像の演出や技術サポート、Webシステム開発・サイト制作に携わり、「display[rag]」「SoundScapeEmulator」などの作品を制作。2017年より「ツララボ」に参加し、「環境氷柱光壁」の制作にも貢献。現在は開発者として、Webシステム開発と映像制作・VJを中心に活動しながら、創作と技術の融合を追求している。
Born in Sapporo in 1998, I completed a Master's degree in Design at Sapporo City University in 2023, where I focused on developing music composition algorithms using program source code. During my university years, I was involved in interactive visual production, technical support, web system development, and website creation, contributing to projects like "display[rag]" and "SoundScapeEmulator." In 2017, I joined "Tsuralab," where I contributed to the creation of the "Environmental Icicle Light Wall." Currently, as a developer, I focus on web system development and visual production/VJ, striving to blend creativity with technology.